Så jäkla ÅH!

Hade ett helvete med Lilja idag. Ramlade av ute på en äng där det nyss regnet och gräset var en meter högt, sedan vart jag rasande på henne när vi ledde upp henne mot ridhuset, sen galopperade hon med mig på stallplanen när tolv hästar gick förbi och hon höll nästan på att törna in i en transport, sedan var alla ridhus upptagna och eftersom jag var så blind av ilska då hoppade jag av och hade en sisådär trettio dragkamper med henne innan vi var påväg hem till stallet. Då fick jag ett infall och sprang och hämtade longerlinan och ett långt spö och tog av tyglarna och satte på linan och försökte longera henne på ängen. Hon sprang i ren ilska hon med, och så började dragkamp trettioelva. Sedan slängde jag ifrån mig spöet när hon fastnade i linan och så vägrade hon lyfta på benen hon var intrasslad med och så fick jag pilla en stund och till råga på allt började det regna då. Jag var fortfarande jäkligt arg och hade börjat bli ledsen på samma gång. Så då börjar hon hoppa och fara och allt går åt h-e. Sedan när vi äntligen kommit loss så vägrar jag bara leda tillbaka henne till stallet så jag börjar springa runt där på ängen med henne och kör tävling med henne - orkar hon eller jag springa längst? Som tur var (eller ja, lungorna tyckte ju inte om behandlingen men...) så stannade hon till slut och jag klappade om henne och pratade glatt. Väl tillbaka i stallet så insåg jag att både läderskorna och moccachapsen var genomblöta - och jag med. Så det var bara att jäklas lite till och kratsa hovar och slinka och drutta på marken innan hon äntligen var ute i hagen. Sedan vart jag tvungen att be pappa om förlåtelse för mina raseriutbrott och sedan kunde vi ntligen åka hem medan han föreläste om vikten av att inte bli arg utan istället rikta energin mot problemet och blabla.
Sedan pussade jag på vovven en stund och hoppade in i duschen och lockade med mig vovven in i duschen. Stackar'n.


Och nu sitter jag här och försöker få ut min ilska ur systemet. Vad har ni gjort ikväll då?

Kommentarer
Postat av: The Country Girl

Stackare!

För mig gick det ganska bra att rida. Hon var ett praktexemplar jämfört med vad hon kan vara egentligen :)



Vet hur irriterande det är när dem säger sådär -.-

2008-09-10 @ 20:50:02
URL: http://lovises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback