Onsdag

Snacka om att dagen var lååååångtråkig. Första halvan gick ju ganska fort, startade med en tyska film i en halvtimma och sedan försöka komplettera lite mat från olika religioner. Men eftermiddagen..? Ja, det kändes mest som om klockan bestämt sig för att verkligen plåååga mig, slääääpa sig fram (om den nu inte släpade sig BAKÅT) och jag var verkligen UTTRÅKAD med versaler!

Förutom några (skrattanfall) mina vänner lockade fram förstås... Och att jag fick lite gjort på engelskan. Jag och Lovise har förresten bestämt oss för att skippa den första idealskolan (Carpe Diem High School Boarding) och istället köra på Dog Education, ett gymnasium (upper secondary school) inriktat på - väldigt svårt att gissa ofc - hundintresserade tjejer. Än så länge har vi kommit så långt att vi har betat av det här på listan:

  • skrattat

  • flummat

  • kommit på namnet (vår fantasi sattes verkligen på spel, här)

  • sökt i en halvtimme efter vart i Canada den här (Lovise ord) stora, silvriga ... runda... inte statyn, utan man kunde gå IN i den... (Lovise ord slut) låg. Till slut struntade jag i att hon envist höll vid att det var i Canada den låg och fick fram att det var i Chicago. Sedan sökte vi vidare, för Chicago KUNDE ju bara inte ligga i svåruttalade Illinois. Men... dessvärre låg det där.

  • otroligt nog skrivit lite om byggnader, boende och skoluniform.

Ni fattar va? Vi har inte kommit särskilt långt ;P

Ikväll ska jag sitta barnvakt åt mina kusiner och lillasyster och det ska bli... intressant. Eftersom barnpassningen tar så lång tid hinner jag inte ut till Lilja idag och vi ska få se hur smutsig hon kommer vara imorgon :)

Nu ska jag , tills jag ska vara barnvakt, krypa upp i min systers säng med en filt om mig och läsa en bok... och mumsa på kexchoklad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback