Lördag

Hej bloggvänner!

Min dag har varit minst sagt hektisk, men samtidigt har jag mått bra och haft relativt roligt :)
Det började med att lilla S gapade och gastade så mycket att jag vaknade vid nio tiden. Låtsades somna om, endast för att få dra mig lite, men vid tio orkade jag inte längre så då steg jag upp och åt frukost. Vid halv elva gick jag ut i trädgården eftersom mamma ville att hela familjen (tänk bort Eric) skulle ha en städdag ute på trädgården. Dock gjorde inte jag så mycket då jag mest bara förstör det de andra gjort, utan gosade mest med hundarna, flyttade på saker, fällde ihop stolar och dylikt.

Vid halv tolv åkte pappa för att hämta min morbrors släp och när han kom tillbaka vid tolv så hade han stannat och köpt fika och rosor åt mamma. Vi grejade en stund till och sedan gick vi in för att fika. Det var små cookies och varsitt vaniljhjärta :) Då berättade Ingrid att hon och Ann skule åka till Västerås och shoppa, så jag och Karin bestämde oss snabbt för att åka med (hehe ovanligt..) och jag bytte om till strumpbyxor och långkofta så stack vi. Fick femhundra kronor (okej, inte kronor, utan en sedel) av mamma, tack!

Vi sprang i en massans affärer och jag samlade på mig:
Midjebälte på Friis&Co (rea 75% så det kostade 49,74kr)
Långkofta på ginatricot för 149kr, gråblå
Kofta på ginatricot för 149kr, rökgrå
Svart T-shirt på ginatricot för 49kr

Det var, som ni kanske uppfattat, rea på ginatricot idag :) Förmodligen inte bara idag, men :P
Det var 49kr på vissa plagg och 50% på andra... Men inte allt i butiken, till exempel inte nyinkommet men lite av kläderna :)
På vägen hem stannade vi på Godis Stoppet och jag köpte lite klubbor och lite lakrits.. Visst har jag verkligen stor fantasi??
Tjejerna köpte godis för förfesten lite senare ikväll. Efter förfesten som ska vara hemma hos Ann ska de gå på oktoberfesten i stan. Känns så konstigt att jag är 9, 8 och 5 år yngre än de jag är med nästan varje helg - därför kan jag ju självklart varken gå på krog, dricka eller gå på nattfesterna i stan. Samtidigt som jag vet att jag förmodligen är mognare än de tjejerna :P Men inte i organen ofc :)

Resten av kvällen ska spenderas ute i stallet. Känns lite halvtrist att när syrrorna klär upp sig byter jag om till ridkläder, men vad gör man? :) Godnatt bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback