Måndag eftermiddag

Hej raringar :)

Idag i skolan var jag riktigt duktig, tycker jag. Började med att jag slarvade bort en halvtimme på att babbla lite om helgen (ofc ;P) med vännerna, men sedan satte jag mig med en bokrecension och började kladda lite olika meningar hit och dit. Det är så man ska göra, tycker jag, för då får man bäst resultat. Att man inte bara slänger ihop en recension på en kvart utan funderar över upplägg och meningar.
Klockan 10,30 var det en bild+slöjd-föreläsning som jag och vännerna gick på, och den var en aning långrandig men under dne insåg jag i alla fall att ungefär halva terminen (inte riktigt men nästan) gått och jag inte gjort något ens halvt sånär vettigt ännu. Så när vi kom ut från föreläsningen gick jag direkt upp till en dator och satte mig med engelskan. Engelskan som jag verkligen inte kunnat arbeta med på hela terminen - trots att den skulle vara klar för några veckor sedan. Läste över lite på CDHSB, som var tänkt att vara "idealskolan" men insåg att det här är inte jag! Visst, jag gör ett grupparbete (tillsammans med Lovise) men det måste ju ändå vara något JAG ska vara stolt över att JAG varit delaktig i.
Sagt och gjort, jag började om (självklart med klartecken från Lovise, eller ja, efter en stund frågade jag när hon undrade vad jag skrev på) och denna gången blev det ett hundgymnasium. Lite mer jag väl?! :) Plus Lovise ;)

Vid halv tolv sa Carro att hon ville gå och äta, och trots att jag bara skrivit en kort stund så kom jag en bra bit. Allt är så himla mycket lättare när man trivs med det man håller på med!
Vi drog med oss allihopa (Lisa, Lovise, Carro, jag, Erica, Moa & Johanna) och när vi ätit så frågade jag om vi inte kunde gå ut en stund... Bara en liten :)
 
När vi var nästan påväg att gå in så sa Lisa att hon gärna ville ha ett nytt möte med Magnet (hon hade pratat om det tidigare under dagen med), så efter lite övertalande för Lovise (Lovise, en timme kan du väl ändå ge Lisa? om hon blir lyckligare av det, så är det väl värt en timme?) så bestämde vi oss för att gå och sätta oss utanför Magnets dörr. Hon har två sådana här fåtöljer, blåa fula men relativt bekväma där och ett litet golvutrymme. Carro tyckte det var generande att sitta där och vänta på Magnet, så hon gick och satte sig och jobbade i ett rum bredvid, där hon även kunde hålla uppsikt över dörren så hon såg när Magnet kom. Vi andra tjejer satte oss ner på det lilla utrymmet (Moa, Erica & Johanna på fåtöljerna, jag, Lisa & Lovise på golvet) och jag plockade fram ett block och kladdade lite mer på bokrecensionen. De andra tjejerna roade sig på olika sätt, men självklart så snackade vi under tiden också. Vi hade kul faktiskt :)

Efter ungeäfr en fyrtio minuter dök Magnet upp och vi bestämde en tid (torsdag 10,00-11,00) och så stack Moa, Erica och Johanna. Moa hade tydligen PH tillsammans med sin lärare (ute!) och vi gick till dem och störde... Fast bara liiiite ;)
Jag och Lisa larvade oss (haha som vanligt?!) och sjöng Pretty Woman. De andra tjejerna hängde med lite då och då och så snackade vi en massa :) Vid kvart över ett så stack Lovise till hennes buss och vi andra gick på basgruppssamling. Jag skrev jävligt mycket på min utvärdering av dagen, men egentligen bara för att då skulle jag slippa skriva mycket de andra dagarna, och jag hade lånat en av Johannas byertspennor och jag kladdade som bara fan när jag skrev. Haha :P
Sedan fick vi tillbaka ett hemkunskapsgrejjs som vi gjorde de tre första dagarna under terminen, och då fick jag VG men om jag ville fick jag komplettera till MVG. Om jag ville?! :P Haha, ska försöka göra det imorgon/onsdag och lämna in. Klart som korvspad att man vill ha MVG...

Jag fick sällskap hem av Sia (Sofia), en jätte trevlig tjej. Hon hade cykel och jag gick, men hon cyklade långsamt så det gick bra ändå. Hon svängde av efter halva min väg och sen gick jag skogsvägen hem, orkade inte ta en längre väg, lata jag :P

Nu sitter jag här och ska alldeles strax plita ut till studsmattan och studsa. Vid fm halv sex åker jag ut till stallet då jag har ridlektion halv sju. Skrev imorse att det var dressyr men jag vettefan, är ju inte min vanliga ridgrupp så det kanske är hoppning?? I vilket fall ska nog Lilja vara rätt lugn, hon blev riden säkert 80-90 minuter igår och mycket i galopp. Ska bli skönt att slippa bråka så mycket på lektionen :)
Näe, nu måste jag dra. Ska ni göra ikväll då? :)


Ni får en bild från i somras på Ella och Sally. Bilden togs en sommardag Lovise var hemma hos mig och vi gick till en fotbollsplan med mina kameror. Lovise tog den här bilden ;)

Kommentarer
Postat av: Lovise

Enda problemet ang. din hemkunskapsgrej är väl att du inte gjorde den "imorgon/onsdag"? :P

2008-10-17 @ 18:43:25
URL: http://lovises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback