Onsdag

Hej. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska berätta för er. I tisdags mådde jag väldigt psykiskt dåligt, och grät lite av och till. Men samtidigt gjorde jag mycket roligt... Jag red barbacka på Lilja och det var jätte roligt egentligen. Jag åt på pizzeria med min familj och vi skrattade faktiskt lite ibland. Men samtidigt kände jag torkade tårar i ögonen som ingen lägger märke till. Jag gick ut med Ella och vi myste en lång stund på min säng. Jag vet inte exakt vad det är jag saknar, men något är det ju, annars skulle jag väl inte må så dåligt?

Idag så kom jag till skolan vid halv åtta och stannade tills klockan var tre. Jag hann göra lite i skolan - läsa ut Anne Frank , gå på tyska och ha ph med min lärare. Men samtidigt betydde det inget för mig och kommer nog heller aldrig göra.
Anne Frank berörde mig lite då och då men mest var det något jag var tvungen till och kunde inte njuta av hennes berättelser. Samtidigt vet jag att jag kommer läsa om den om en sisådär två tre år och ha hur mycket som helst att le, bli berörd av och njuta åt. Är det inte konstigt egentligen?

Efter skoldagen så gick jag Lovise, Carolina, Erica och Johanna hem till mig. Lovise var väldigt distanserad och gjorde mig en aning besviken ett tag men jag slog bort det. I vår grupp är det Moa som håller oss alla glada och oavsett vilket humör var på innan hon kom in i ett rum så är vi uppåt när hon är där. Allra mest Lovise... Känns lite sorgligt att jag inte kan glädja Lovise längre, men samtidigt måste vi alla gå vidare från olika känslostormar som drabbar oss och jag tror och vet innerst inne att Lovise behöver att vara glad och det är hon tillsammans med Moa, inte mig.

I vilket fall så följde inte Moa med oss för hon skulle gå på en sorts fotokurs och sedan äta sushi, därför skulle hon inte dyka upp förren vid nio. Lovise var väldigt borta under eftermiddagen och det var först under hundpromenaden med Ellan som hon blev lite gladare. Ella var väldigt glad över att Lovise kom, hon har verkligen saknat henne sen sist Lovise var här (två veckor sedan) . Hon var först lite skeptisk till alla andra tjejer, men hon brydde sig egentligen inte så mycket. Skönt... :)
Efter hundpromenaden åt vi tillsammans med min pappa, mamma och lilla S och sen var de tvungna att åka för att passa min mosters tvillingar på två år gamla. Då började vi sätta oss vid min stationära dator och leka lite i photoshop med en bild på Moa vi tagit och gjorde så hennes hy blev helt mjölkvit och allt. Lovise låg på sängen och var urttråkad eller något liknande, jag satt i datastolen och grejade i photoshop och svarade på Johannas pojkväns msn-chattande, Erica satt på en pall bredvid och Johanna i en fåtölj. Carro satt på golvet eller dylikt, minns inte riktigt.
Sedan bönade jag min bror Eric att skjutsa oss till godisaffären där jag köpte godis till mig och Lovise för 120kr inklusive chips, Erica för 40kr, Carro för 14kr och Johanna för 33kr. Varierande mängd, eller hur... :)
När vi kom hem tittade vi på filmen Pretty Woman och efter den kom Moa och vi gick ut på kvällsrundan med vovvarna, där vi skrattade och gapade hur mycket som helst så jag tror grannarna blev galna. Sen studsade vi studsmatta allihop och det var .... spännande på något vis. Men Moa blev illamående och Erica gjorde illa huvet och mamma väste åt mig att vi inte fick gapa så mycket såhär mitt i natten så vi gick snart in. Då hittade Moa Kodakkameran ute i det våta gräset - som tur var var den oskadd! :)

Nu har jag satt på Legally Blonde åt tjejerna, då de flesta av oss tröttnade på att sitta vid datoer och annat. Lovise håller även hon på att skriva på sin blogg... Ska bli intressant att få se, men jag antar att det inte lär innehålla så mycket känslor.

Imorgon ska vi upp tidigt, jag ska duscha, sen ska vi gå ner till stan och jag ska in på frissan medan tjejerna letar jacka åt Johanna. Sedan ska vi fika tillsammans med Lovises lillebror och sen åker Lovise och hennes lillebror hem och resten av oss splittras förmodligen. Jag har ridlektion - hoppning - klockan fem så vid senast två lär väl jag dra hem. Kommer nog inte bli så mycket bloggning iorgon heller är jag rädd för. Nus ak jag sätta mig vid Legally Blonde, för jag behöver få den där må-bra-känslan. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: CG

Gud! Började ju nästan gråta när jag läste ditt inlägg ju :/ Och ja, Moa gör mig glad. Hon är en underbar person. Precis som du! Du gör mig också glad :) <3 Problemet är väl det... ja, läs mitt inlägg så får du se <3

2008-09-24 @ 23:51:52
URL: http://lovises.blogg.se/
Postat av: CG

Gud! Började ju nästan gråta när jag läste ditt inlägg ju :/ Och ja, Moa gör mig glad. Hon är en underbar person. Precis som du! Du gör mig också glad :) <3 Problemet är väl det... ja, läs mitt inlägg så får du se <3

2008-09-24 @ 23:51:53
URL: http://lovises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback