Lunch

Hej bloggvänner!
Syrrorna (all three of them) åkte iväg ner på stan för att käka lunch med min moster och hennes två ättlingar. Men den äldsta av ättlingarna protesterade mot restaurang (hörde jag i telefonen) så det blir eventuellt så att dem bara hämtar hem mat och äter här hemma :)

Jag har funderat lite över engelskan och ska snart sätta i gång och skriva. Btw så kommer Lovise hit i eftermiddag (okej, om en halvtimme då) för att pick up some stoffs och hon stannar ett tag. Gissa vad hon glömde... Hennes godispåse! :P Visst, det var lite andra grejjer också men ändå... ;P

Smulan, min lilla gråa sockersöta Smula ligger här bredvid mg. Hon är så klockren och söt så jag tror jag smälter! När hon inte tycker att hon får tillräckligt uppmärksamhet har hon tre alternativ (jag tar dem i den ordning hon oftast använder):
1. Hon gäspar, reser sig upp och lägger sig på tangentbordet (min dator börjar få damp på henne, för hon råkar trampa ner viloläge och allt möjligt skit mitt i ett program och dylikt).
2. Hon tittar upp på mig, lägger tassen på min hand, börjar mjukt spinna.... och om jag inte låter mig bevekas så fräser hon en gång och flyger upp och halvt om halvt reser ragg. När jag fortfarande inte låter mig bevekas så gör hon en rivstart, flyger ner på golvet, springer tre varv runt mattan och mjauar två gånger och sen sitter hon där igen, bredvid mig. Och självklart måste jag ju bara gosa med henne då ;)
3. Hon tittar illvilligt på mig och med svansen i vädret tassar hon mot sin Prins (min syrras katt, en vit springare kallad Prinsen ;P) och börjar jama lite grann - endast för att bevisa att hon minsann klarar sig finfint utan mig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback