Godkväll, denna måndag

Hej!

Känner mig äckligt irriterad på mig själv. Satt jag inte hela timmar framför kassa tv program istället för att jobba skoljobb? Jojo, det gjorde jag minsann. Inte kan jag hejda mig själv heller och eftersom ingen i familjen visste om att jag ska lämna in franska revolutionspapper imorgon kunde de ju inte gärna ha påmint mig. Blä!

Ska i vilket fall starta upp pappas laptop (hehe, inte lämnat tillbaka den till honom än... Så himla skönt med laptop, önska jag haft det istället för stationär) och sitta framför tv6 2 ½ men och skriva på det där jäkla sakimojsen. Ska ni göra resten av kvällen då? Uggla framför tvn, sova, läsa..? Eller ska ni kanske också göra tråkupgifter i senaste laget till skolan? :P

Imorgon är det idrott i skolan. Orientering... Blä. Är det något ämne jag verkligen inte klarar av, knappt står ut med så är det idrott. Har ingen kondis, en mage och lår och rumpa som bara är i vägen och till råga på allt så klarar jag typ ingenting av det vi gör på idrotterna... Någon annan som har det likadant?
Jag är kanske inte tjock TJOCK men jag är inte smal, utan mer... mullig på gränsen till tjock? och jag vet att jag borde ta träningen på allvar och så, men mina knän sviker mig vid både cykling och löpning, jag är för ung för gym, ridningen gör verkligen ingen nytta och hundpromenaderna inte heller. Mamma säger att den här Vibratone man kan köpa är bara rena skitskärpet, vilket jag iof inte tror på, och vi har inga träningsmaskiner här hemma. Visst det är verkligen inte bra att äta så som jag gör (inget nyttigt som mat och sånt, utan bara typ cola osv.) men ändå... Känns som om jag hamnat i en jävligt ond cirkel. Orkar inte träna, mår illa av mat, får dåligt humör, orkar inte träna...

Äsch, nu blev det jätte trist och jobbigt att läsa :P Men jag ska försöka komma igång på något sätt, får väl ta längre promenader med Ellan, och kanske försöka åka ut till stallet direkt efter skolan så jag kan rida längre osv. (det behöver både jag och Lilja, haha) :)

Imorgon har jag inget viktigt på schemat, ska försöka hjälpa Lovise med hennes matte, tjabbla bort en massa tid på att snacka och sen dra hem. Men på onsdag då är det "cirkus" här ska ni tro :D Skolan är stängd tors och fre så på onsdag ska sex tjejer komma hem till mig, ha filmkväll (läs: godiskväll) och sen på torsdagen sticker vi ut på stan. Visst inte typ sthlm stad, men ändå :P Jojjo ska handla jacka, jag ska till frissan.. Oj, det har jag nog inte berättat :D Ska färga till en liknande färg som min egen så jag slipper det bruna hårsvallet nu! Ska kanske försöka övertyga om att få lite ljusa slingor i också, såhär på hösten kan det ju vara sött :) Ska eventuellt klippa upp håret och korta av det lite, så jag får fram lockarna. Klarar inte att ha mellanting, verkligen inte rakt, verkligen inte lockigt. Så efter torsdag blir det förändring!
Sen ska vi vid ett halv två hämta upp Lovises lillebror och ha han med oss. Förmodligen gå och fika då tillsammans med han. Sedan åker tyvärr Lovise hem och vi andra splittras förmodligen. Men det kommer vara kul så länge det varar ;)

Nehe, nu har jag förlorat tjugo minuter :P Godnatt bloggen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback