Glada hästen i spiltan

På eftermiddagen dök Lovise upp och jag och hon hade allmänt tråkigt tillsammans. Två är alltid bättre än en sägs det?!
Hon fick med sig godiset hem ;) Plus de andra grejjerna...

När mamma kom hem, vilket var exakt samtidigt med att Lovise åkte hem, så satte jag mig ner och lyssnade på hur hennes dag varit. Sedan lyssnade jag på hur lunchen mellan syrrorna och min moster plus hennes ättlingar var. De hade säkert haft det mysigt men jag orkade bara inte följa med. Känner mig så hemskt klumpig och klantig tillsammans med min moster och som om allt jag gör blir fel. Trots att hon är så vänlig så :)

När pappa kom hem så bestämde mamma att vi skulle åka till västerås. Döm min häpnad när hon sa målet: Hööks/Glada-hästen-i-spiltan!
Hennes ord var "ja, för att din ridlärare inte ska klaga så mycket ska vi väl köpa lite extra saker till dig... vad var det du sa förut... martithal? just det martingal. och tyglar, du kan ju för guds skull inte skämma ut dig med svarta tyglar på ett brunt träns! och det var väl någon grim-sak du behövde? pull något... pullnin? nej.. pulllt.. nej pullar hette det väl?". Vi hittade inget som passade Lilja på Hööks, så vi körde vidare mot GHIS. Där hittade vi först ett pullarträns, brunt ofc, och sedan tyglar som var jätte sköna och i läder. Sedan klämde jag fram med att jag gärna ville ha en martingal och då hittade vi även en sådan. Sedan när vi stod i kassan så fik jag en rosa ludd till pullartränset! <3
De hade sålt vår sadel också, så vi fick de pengarna i handen. Mammas ord när hon berättade det för mina syrror var "ni ska bara veta vilken trevlig affär vi var in i. ida ville ha saker för över 900kr - men när vi betalade fick vi 3650kr tillbaka!" :) Samtidigt känns det lite halv skumt, var ju min nickes sadel... Men han är borta och likaså sadeln och det är bara att gå vidare.

En lite rolig sak jag upptäckte för några veckor sedan är att min gråa katt Smulan inte är helt grå - hon har aprikos fläckar :P Hennes pappa var helaprikos och hennes mamma vitgrå. Men hon är så söt med dessa aprikosa inslag så <3
Nu ligger hon här bredvid mig, men jag måste tyvärr sluta gosa med henne då jag om en halvtimme ska vara ute i stallet. Ciao mates!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback