7-bana

På ridningen idag så hoppade jag och Lilja en 7-bana. Alltså... 1,2,3,4,5,6,7 hinder ;)
Var superkul och på slutet så hoppade vi en 85 oxer. Jag och Lilja hade ingen riktig rytm men jag ramlade i alla fall inte av ;D
När ridläraren gått så var Lilja fortfarande pigg så jag uttnyttjade det och började rida ute i solen (!) i paddocken. Det stod tre hinder uppställda bredvid varandra, så jag hoppade ett superlågt i trav, jätte roligt ;D
Sedan sa pappa att jag skulle rida slalom med hindrena i galopp och jag nappa på idéen så Lilja fick  träna på att byta galopp. Känns som ett oxer-skutt när de byter galopp, så jäkla skoj.
Sedan på vägen hem så insåg jag att det var kanske fem-sex tjejer som tittat på ute i paddocken, känns så konstigt att jag själv en gång varit sådan. När jag skritta förbi dem var jag så snäll att jag gjorde halt och pratade med dem lite och svarade att hon hette Lilja, var 143cm hög, var 9år (ja, hon fyller på nationaldagen, ja, jag brukar fira hennes födelsedag), att hon varit med i Min Häst (ja, i stallgänget på tuva med Sandra), att ja, hon är en riktig fjordhäst. Haha men det verkade som om de vart glada av det så ;D
Har ni gjort ikväll då? L har förmodligen lastat hennes häst för att åka hem nu, så kanske ser ni ett inlägg från henne innan natten.

Kommentarer
Postat av: CG

Jadu... bra gick det på min träning. Och vad kul(!!) att det gick bra på din också! :D

2008-09-12 @ 15:55:24
URL: http://lovises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback