Pannkakor

Jag älskar pannkakor!
Allra helst ska dem vara stekta en aning längre, så dem är frasiga i kanten och härligt degiga i mitten. Mums!
Ks förslag om lunch jag skulle fixa idag var alltså HELT okej för min del; pancakes! ;)

Eftersom vi nog alla vet att köket och jag inte går så värst bra ihop köpte vi djupfrysta som jag bara kunde slänga in i micron. Men, återigen trilskas köket (jag vet att ni kök inte gillar mig, ni behöver inte vara så övertydliga). Det står på förpackningen två pannkakor = 2-3minuter 750W. Jaha, 750w, 2,30minuter, in med tallriken. Voila! Efter 1 minut så börjar det låta jäkligt konstigt om micron, men jag vågar inte kolla vad som är fel, så jag väntar tills den är 1,30. Då låter det jätte mycket, knastrigt liksom, och jag stoppar och öppnar. Övervarma pannkakor!
Nåja, ätbara är dem iaf. Men 2 pk = 2-3minuter enligt förpackning. Mina två pk = 1,30min. ;)


Om fem minuter ska jag hämta Ks cykel och cykla med den till henne och sedan gå hem. Roligt, va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback