Morsning

Idag gick jag för ovanlighetens skull upp otroligt tidigt. Klockan 5.45am för att vara mer exakt.
K skulle ta bussen kl 6.40am, så jag skulle ta hundpromenaden ensam. K hoppar in i duschen medan jag förbereder hundmaten och klär på mig. Sedan irrar vi runt en halvtimme och fixar iordning hennes väska och sedan kommer K på att hon inte tagit ut pengar än, så hon gör en hastig reträtt.
Jag sätter på hundarna kopplena och går i omaka färger ut på hundpromenad. Efter en dryg trekvart ringer K och säger att hon hoppat på fel buss och att hon kanske blir försenad till jobbet. Därför kanske hon blir försenad hem också.
Jag rycker på axlarna och går vidare. En kvart till går och sedan ringer hon och säger att den riktiga bussen hade levererat henne för tidigt till jobbet, så hon skulle inte bli försenad hem. Nehe, vad bra.

Jag och hundarna ligger nu antingen i soffan (Ks hundar), på golvet (min hund) eller sitter på en kudde på golvet med Ks laptop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback