Hela kvällen tillbringad framför en bok

Ni vet sådana där filmer/böcker om romantik och kärlek, så finns det en ganska "fast" och förekommande karaktär som har som intresse att under en kall vinter/höstkväll tända en brasa och krypa upp bland en massa kuddar och läsa en god bok?
Tja, sådana kvällar spenderar jag ofta... Om man bortser från att jag hatar brasor och inte har en massa kuddar, och att böckerna kanske inte alltid är "go'a". Plus att jag likväl gör det på varma och eventuellt heta sommardagar.

Ikväll fick bli en sådan kväll och jag bestämde mig för att läsa en 'vampyr'bok jag lånat av syrran. Eller en 'En omöjlig kärlekshistoria' som bokförlaget referar till. Titeln lyder 'Om jag kunde drömma'.
Recension: Oh jösses, man fastnade direkt! Jag hade mycket "fördomar" om den innan jag började läsa och började egentligen bara läsa på trots. Men efter första meningen var jag fast... I tre timmar framåt! Den handlar om... Tja, jag vet inte hur jag ska förklara men som sagt, en omöjlig kärlek. Kan knappt vänta tills syrran inhandlar tvåan! (Har även hört om att en trea ska komma ut..!)

Nu hade jag planerat att vänta tills klockan blev elva och då tittat på SATC men insåg nu att det var fredag. (SATC går bara mån-tors...) Så det blir väl antagligen att hitta någon gammal going till bok och somna till tillsammans med coca cola zero eller en film med syrran. Vilka trista fredagskvällar vi har...

Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: DHÖÖ! :P Varför har jag inte tänkt på det? :) Det får jag givetvis kolla upp : )

2008-08-22 @ 22:31:08
URL: http://lindaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback