På hemväg

Godmorgon bloggen :)
Nu är vi på hemväg från weekend resan. Jag och Lovise sitter här bak i bilen, jag skriver ett inlägg på bloggen och hon skriver i sin "åka-bil/buss-bok". Vi har åkt en ganska bra stund, men jag orkade inte plocka upp laptopen innan... Hehe :P
Något som förvånar mig är att typ hela resan åker vi förbi antingen skog eller vatten. Inga städer, hehe?! :P

Vägen... Ser ni så mycket skog det är och inga städer i sikte?


Igår kväll fick jag med Lovise på Trivial Pursuit för 15 år och uppåt istället för Sant/Falskt. Men vi spelade inte riktigt enligt reglerna.. Jag gav Lovise typ 20 ledtrådar på varje fråga och typ en gång så var det en fråga vad någon bonde eller någe skit hette, och då fick hon de här ledtrådarna:
"Öhm... Sex.... ton på .... engelska..."
"Ja, Sixten var förnamnet... öhm.."
"Typ... Man kan hitta det i en gruva.."
"Och vart brukar... gruvor... LIGGA i..?"
"Nä, inte metall.... Ja, berg va rätt.."
"Jamen, det som man hittar i gruvan ska vara fÖRE berg.."
Haha svaret var i  alla fall typ Sixten Jernberg.. :P

Nu ska vi äta lunch på McD :) (ni minns hennes reaktion i torsdags väl??)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback