Ett långt inlägg på beställning

(L var trött på mina mini inlägg och beställde ett långt inlägg. Därför kommer nu ett långt inlägg om hur helgen var - inte alla detaljer, men...)

I fredags så följde inte L med mig hem, så jag gick hem och så orkade jag bara inte städa källaren, så jag spenderade kvällen med datorn och televisionen. Ingen Lilja heller, för mamma och pappa orkade inte skjutsa.
På lördagen vaknade jag någon gång på morgonkvisten och satte igång att städa källaren inför det kommande besöket. (Inte för att det stökades ner till ännu värre under besöket) Sedan kom L och jag fick klä hennes outfit. Det blev, efter ca en halvtimme, betämt med:
Svarta tights, svart/silvrig klännig utan ärmar, rosa bälte, svarta stövlar med gulddetaljer, rosa örhängen med pärlor, svart klocka, rosa halsband och som pricken över i en snygg svart handväska.
Sedan hoppade jag in i duschen medan hon försökte sig på konstverket att starta min sega laptop (som misslyckades) och sedan klädde vi på mig. Jag fick ha på mig:
Svarta strumpbyxor, grått långlinne, lila bälte, svart oknäppt cardigan, svarta high-heels, mitt arabiska ida-halsband som jag fått av L, svarta ros-örhängen och som min prick över i en grå axelväska.
Sedan ringde vi syrrans vän A och fick henne med oss och så drog vi iväg till Kista gallerian. Där gick vi i flera timmar och jag hittade en svart klänning, en grå polostickad klänning och två par jeans. Ls inköpslista hittar du här (eller här: boken Försoning, pocketskydd, svarta strumpbyxor, vitt linne, rosa tröja, rosa cardigan och två par örhängen).
På vägen hem stannade vi och hyrde film (Stolhet&Fördom och Försoning) och köpte godis. Vi tittade på Stolhet&Fördom först och precis som jag alltid tyckt var den underbar. Hjärta.
Sedan ville jag verkligen inte se Försoning då jag fick veta vilken roll min älskade Keira Knightley spelade i den, så jag tog fram en bok och gluttade lite försynt fram lite då och då bara under filmens gång. Så fråga inte vad den handlade om!
Sen gick vi och lade oss för L hade gått upp kl fem på morgonen och var relativt dödstrött. Jag läste en stund och sen släckte vi. = Ingen Lilja då heller.
På söndagen åt vi frukost och sedan åkte vi till sommarbetet och lastade Lilja för att ta henne tillbaka till stallet. När vi kom hem tittade vi på filmen En prinsessas dagbok 2 och efter det åt vi lunch framför halva Dirty Dancing. Mitt i filmen så kom Ls mamma så det var bara att vinka adjö. (Fast vi hade ju såklart tappat bort hennes ena par skor, så vi fick irra en stund... Hehe)

Hur var er helg?

Kommentarer
Postat av: Lovise

SAKNA den här dagen <3

2009-06-13 @ 21:42:35
URL: http://lovises.blogg.se/
Postat av: Lovise

SAKNA den här dagen <3

2009-06-13 @ 21:43:03
URL: http://lovises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback